ဆရာၾကီး မုဟမၼဒ္ဖသ္ဟုလႅာဟ္ဂူလန္၏ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း

ဆရာၾကီး မုဟမၼဒ္ဖသ္ဟုလႅာဟ္ဂူလန္၏ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း

 

 

အစၥလာမ့္ေရးရာ ပညာရွင္ႏွင့္ ဒႆနပညာရွင္ၾကီး ၎အျပင္ လူသိမ်ား ထင္ရွားေသာ စာေရး ဆရာႏွင့္ စာဆိုတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သူ မုဟမၼဒ္ဖသ္ဟုလႅာဟ္ ဂူလန္ကို တူရကီႏိုင္ငံ အေရွ႕ပိုင္း Erzurum ၿမိဳ႕၌ ၁၉၄၁ခုႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္သည္။ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ မြတ္စလင္ပညာရွင္မ်ား၊ နာမ္ပိုင္း ေရွ႕ေဆာင္ဆရာ အမ်ားအျပားထံမွ ဘာသာေရး သိပၸံပညာရပ္မ်ားကို စနစ္တက် သင္ယူ တတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ သူသည္ ေခတ္သစ္လူမႈေရးႏွင့္ သဘာ၀သိပၸံပညာရပ္တို႔၏ နိယာမသေဘာတရားႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို လည္း ေလ့လာဆည္းပူထားသည္။

သူ၏တစ္ကိုယ္ရည္ အားထုတ္ေလ့လာျခင္းႏွင့္ ေလ့လာသင္ယူျခင္းမ်ားမွ ရရိွေသာ တစ္မူထူးျခား သည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈအားျဖင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေခတ္ၿပိဳင္မ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ အဆင့္ျမင့္ စာေမး ပြဲကို ထူးခၽြန္စြာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၁၉၅၈ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ဓမၼဆရာအျဖစ္ ခ်ီးျမွင့္ ေျမွာက္ စားျခင္း ခံရသည္။ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ ရာထူးတိုးကာ တူရကီႏိုင္ငံ၏ တတိယေျမာက္အႀကီးဆံုး ျပည္နယ္ အိဇ္မီရ္ Izmirသို႔ ေစလႊတ္ျခင္းခံရသည္။

၎မွ စတင္၍ ဂူလန္သည္ သူ၏ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ ဆရာႀကီး ကို ႏွစ္သက္သည့္ လူထုပရိသတ္မ်ား မ်ားျပား က်ယ္ျပန္႔လာေတာ့သည္။ သူ၏ေဟာေျပာခ်က္ႏွင့္ မိန္႔ ခြန္းမ်ား၌ ကာလအပိုင္းအျခားအလိုက္ အဖိႏွိပ္ခံ လူမႈေရးျပႆနာမ်ား အေၾကာင္းကို အထူး ေဇာင္းေပးခဲ့ သည္။ အထူး ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားအား နာမ္ပိုင္းအဆင့္ျမင့္မႈ၊ လူသားအက်ဳိးျပဳလုပ္ ငန္းမ်ားႏွင့္ ဉာဏ္ရည္ထက္ျမက္ၿပီး အေျမာ္အျမင္ႀကီးေစျခင္းတို႔ျဖင့္ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ျမွင့္တင္ေပး ေရးျဖစ္သည္။

ဂူလန္သည္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌သာ သင္ၾကားလမ္းညႊန္မႈ ျပဳသည္ မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံတြင္း ျပည္နယ္ ခရိုင္ မ်ားအထိ လွည့္လည္ခရီးႏွင္ၿပီး ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားတြင္သာမက လူထုေတြ႕ဆံုပြဲႏွင့္ အစြန္အဖ်ား ေကာ္ဖီဆိုင္မ်ားပါမက်န္ ေဟာေျပာ ပို႔ခ်ခဲ့သည္။ ယင္းသို႔အားျဖင့္ သူသည္ လူတန္းစားအလႊာအသီးသီး၏ ကိုယ္စားလွယ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္လာၿပီး ပညာရွင္အသိုင္းအ၀ိုင္း (အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားထုမ်ား)၏ အေလး ထားမႈကို ရရိွလာသည္။ သူ၏ မည္သည့္ေဟာေျပာခ်က္မွာမဆို ဘာသာေရး အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္သာ ေဘာင္ခတ္ထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ ပညာေရး၊ သိပၸံ၊ ဒါ၀င္၀ါဒ၊ စီးပြားေရး၊ တန္းတူညီမွ်ေရးႏွင့္ လူမႈေဗဒ စသည္တို႔ ပါ၀င္ေနသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ေခါင္းစဥ္ေပါင္းမ်ားစြာကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဟာေျပာ ေဆြးေႏြးႏိုင္သည့္ ပညာအ တိမ္အနက္ႏွင့္ အရည္အေသြးေၾကာင့္ ပညာတတ္ အသိုင္းအ၀ိုင္း၏ အာရံုစိုက္မႈ၊ ေလးစားမႈကို ရရိွကာ စံျပပညာရွင္တစ္ပါး ျဖစ္လာေပသည္။
ေက်ာင္းသားလူငယ္ မ်ဳိးဆက္သစ္တစ္ရပ္လံုးအား အျမင္ဖြင့္ေပးၿပီးသည့္ေနာက္ ပံုမွန္သင္ၾကား ေရးလုပ္ငန္းမွ ၁၉၈၁ခုႏွစ္တြင္ အနားယူခဲ့သည္။

၁၉၆၀ခုႏွစ္မ်ားမွစ၍ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၌ အထူး အာရံုစိုက္ခဲ့ေသာ သူ၏အားထုတ္ခ်က္မ်ားက သူ႔အား တူရကီႏိုင္ငံ၏ အေက်ာ္ၾကားဆံုးႏွင့္ ေလးစားျခင္း အခံရဆံုးသူမ်ားအနက္ အပါအ၀င္တစ္ဦး ျဖစ္သြားေစသည္။ သူသည္ ၁၉၈၈မွ ၁၉၉၁ခုႏွစ္အထိ လူဦးေရ သိပ္သည္းေသာ ေဒသရိွ အထင္ရွားဆံုး ဗလီမ်ားစြာတြင္ မနားမေန ေဟာေျပာပို႔ခ်ခဲ့သလို၊ တူရကီႏိုင္ငံ အတြင္းသာမက အေနာက္ပိုင္း ဥေရာပရိွ အထင္ကရ ကြန္ဖရင့္မ်ားသို႔ပင္ သူ၏သတင္းစကားကို ပို႔ေဆာင္ ျဖန္႔ခ်ီခဲ့ေပသည္။

အဓိကအေတြးအေခၚ
==============
သူ၏ေဟာေျပာခ်က္ႏွင့္ ေရးသားမႈမ်ား၌ ဤ၂၁ရာစုအတြင္း ကာလရွည္ အိပ္ေမာက်ေနသည့္ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားကို ျပန္လည္ အားျပည့္ထူေထာင္ေစမည့္ နာမ္ေရးရာ ႏိုးၾကားမႈ ျဖစ္တည္လာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တန္ဖိုးမ်ားကို အျပန္အလွန္ ဖလွယ္ျခင္းအားျဖင့္ စုေပါင္းညီညြတ္ လူ႔အဖြဲ႕အ စည္းတစ္ရပ္ ျဖစ္လာေစမည့္ တိုင္း၊ ႏိုင္ငံမ်ားအၾကား သေဘာထားႀကီးျမင့္မႈ၊ နားလည္မႈ၊ ပူးေပါင္း ေဆာင္ ရြက္မႈရိွေသာ ေခတ္ကာလ ဖန္တီးေရး စသည့္အျမင္မ်ား ထားရိွေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

ပညာေရးေလာကတြင္လည္း တူရကီႏိုင္ငံ အတြင္းအျပင္ႏွစ္ရပ္လံုးအတြက္ လူထုအက်ဳိးျပဳ ပရဟိ တအဖြဲ႕အစည္းမ်ား တည္ေထာင္ေပၚထြက္ႏိုင္ေအာင္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ျပဳေပးခဲ့သည္။ လူထုမီဒီယာက႑၊ လူသိမ်ားသည့္ ရုပ္ျမင္သံၾကားတို႔ကို အသံုးျပဳၿပီး လူထုေရးရာ ျပႆနာမ်ားကို တစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ ၿခံဳငံု၍ ျဖစ္ေစ ျပည္သူတို႔ထံ ျပန္လည္တင္ျပႏိုင္ဖို႔ ႏိႈးေဆာ္ေပးခဲ့သည္။

လူသားအားလံုး မွ်တေရးလမ္းေၾကာင္းအေရာက္ တက္လွမ္းႏိုင္ရန္ သင့္ေလ်ာ္လံုေလာက္သည့္ ပညာေရးစနစ္ရွိျခင္းႏွင့္ ေပးကမ္းႏိုင္ျခင္းတို႔အေပၚ မူတည္ေနေၾကာင္း ဂူလန္က ယံုၾကည္ထားသည္။ သို႔မွ သာလွ်င္ ျပည့္၀ေသာ သိျမင္နားလည္မႈႏွင့္ တစ္ပါးသူ၏ အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထား ေလးစားေသာ လိုက္ ေလ်ာမႈတို႔ ရရိွလာေပမည္။

ဤရည္ရြယ္ခ်က္ အထေျမာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဆရာႀကီးသည္ “အဆင့္မွီ ပညာေရးစနစ္ကို ေထာက္ခံ အားေပးကူညီၾကပါ” ဟု ေက်ာ္ၾကားသူမ်ား၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ၾသဇာႀကီးမား သည့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား ႏွစ္ရွည္လမ်ား တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ ၎တို႔ထံမွ ရရိွလာေသာ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့မႈမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ပညာေရး ရံပံုေငြအဖြဲ႕ မ်ားက တူရကီႏိုင္ငံအတြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတို႔တြင္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားစြာကို ထူေထာင္ေပးႏိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။

ေခတ္သစ္ကမာၻ၌ မိမိ၏အေတြးအျမင္မ်ားကို တစ္ပါးသူတို႔ လက္ခံလာေစမည့္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းမွာ ေဖ်ာင္းဖ်နားခ်ျခင္းပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဂူလန္က ဆိုသည္။ အဓမၼအင္အားသံုးသူမ်ားမွာ အသိပ ညာ ခ်ဳိ႕တဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူတို႔သည္ ၎တို႔၏ အေရးအရာေဆာင္ရြက္ျခင္း၌ ျဖစ္ေစ၊ ၎တုိ႔၏ နာမ္ပိုင္း ဆိုင္ရာႏွင့္ ဘာသာေရးကိစၥမ်ားကို ေဖာ္က်ဴးရာ၌ျဖစ္ေစ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို လိုလားၾက ေပသည္။ ဒီမိုကေရစီ၀ါဒသည္ အားနည္းခ်က္ အမ်ားအျပား ရိွေနေစကာမူ လူအမ်ားစု လက္သင့္ခံႏိုင္စရာ နည္းစနစ္တစ္ရပ္ ျဖစ္ေန၏။

သို႔ရိွရာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အခြင့္အေရးႏွင့္ လြတ္လပ္မႈမ်ားကို တန္ဖိုးထား ကာကြယ္ေပးသည့္ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီ အသိုက္အ၀န္းတို႔အား ေခတ္မီအား ေကာင္း ခိုင္မာလာေအာင္ လူတိုင္းအား ထုတ္အပ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ တန္းတူညီမွ် အခြင့္အလမ္းက အိပ္ မက္မွ လက္ေတြ႕သို႔ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

ဘာသာေပါင္းစံုႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစံု ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးအတြက္ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားဂူလန္သည္ တာ၀န္မွ အနားယူၿပီး ကတည္းက အေတြးအျမင္၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာတရား၊ လူမ်ဳိး စုအသီးသီးတို႔ကို ကိုယ္စားျပဳထားသည့္ အုပ္စုမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ေပၚေပါက္တည္ တံ့ေစေရး၌ နစ္ျမွဳပ္ လံုးပန္းခဲ့သည္။

၁၉၉၉ ဒီဇင္ဘာ၁မွ ၈ရက္ေန႔ထိ၊ ကိတ္ေတာင္းၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ ဘာသာေပါင္းစံု ကမာၻ႕ညီလာခံႀကီး၌ “ဘာသာေပါင္းစံု ေဆြးေႏြးမႈ အေရးပါပံု” အမည္ရိွစာတမ္းအား တင္ သြင္း ဖတ္ၾကားခဲ့သည္။ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ ေဆြးေႏြးမႈမွာ မရိွမျဖစ္ လိုအပ္သည္၊ လူမ်ဳိးေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေဘာင္အျပင္ဖက္တြင္ မိမိတို႔ သိနားလည္ထားေသာ ဘံုတူညီမႈ ပိုမိုမ်ားျပားစြာ ရိွေနသည္ဟူေသာ အျမင္ ကို ဆရာႀကီးက လက္ကိုင္ျပဳထားသည္။

အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ တိုးတက္လာရန္ အလို႔ငွာ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္သည့္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္လည္း ျဖစ္သလို အက်ဳိးထူးလွေၾကာင္း သူက သံုးသပ္သည္။ သို႔ျဖင့္ ၁၉၉၄ခုႏွစ္တြင္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားႏွင့္ စာေရးသူမ်ား ေဖာင္ေဒးရွင္း ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အေထာက္အကူ ေပးခဲ့သည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ အလႊာအသီးသီးအၾကား ႏွီးေႏွာဖလွယ္ ေဆြးေႏြးမႈႏွင့္ သေဘာထားႀကီးျမင့္မႈကိုု တိုးျမွင့္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးသည့္ ေဖာင္ေဒးရွင္း၏လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအ ေပၚ လူတိုင္းနီးပါးက ေႏြးေထြးစြာ လက္ကမ္း ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။

ေနာက္တစ္ဆင့္တြင္ ဂူလန္သည္ တူရကီလူထုအတြင္းမွသာမက ကမာၻတစ္၀ွမ္းရိွ လူထုေခါင္း ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း၊ သြားေရာက္ လည္ပတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သည္။ ဤအေရးအရာအတြက္ ဆရာ ႀကီးဂူလန္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ေသာ ကမာၻ႕ ဘာသာတရားအသီးသီးမွ ကိုယ္စားျပဳ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕ မွာ ဗာတီကန္မွ ဒုတိယေျမာက္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး ဂၽြန္ေပါလ္၊ ယခင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးျဖစ္ခဲ့သူ အိုကြန္နာ O’Connor၊ သိကၡာခ်မႈ ဆန္႔က်င္ေရးအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ဥကၠ႒ေဟာင္း နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ လီယြန္လီဗီ Leon Levy တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

တူရကီႏိုင္ငံအတြင္းတြင္လည္း တူရကီဆိုင္ရာ ဗာတီကန္ကိုယ္စားလွယ္၊ တူရကီ ေအာ္ဒိုေဒါ့ ခရစ္ ယာန္ဂိုဏ္းအုပ္၊ တူရကီ-အာေမးနီးယန္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အႀကီးအကဲ၊ တူရကီ-ဂ်ဴး လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ နာယကဆရာေတာ္ႏွင့္ အျခားေသာ လူထုေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဆရာႀကီးဂူလန္ႏွင့္ မၾကာခဏ ေတြ႕ဆံု ၾကၿပီး တည္ၾကည္ရိုးသားသည့္ ေဆြးေႏြးဖလွယ္မႈကို မတူညီေသာ ဘာသာ၀င္မ်ားအၾကား စံျပဦးေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳျခင္းျဖင့္ ရုပ္လံုးေဖာ္ခဲ့ၾကေပသည္။

ဂူလန္သည္ ကမာၻ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အႀကီးအက်ယ္ ထိခိုက္ေစၿပီး သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ား၏ ပံုရိပ္ ကို ညိွဳးႏြမ္းသြားေစေသာ အေမရိကန္၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ စက္တင္ဘာ၁၁ တိုက္ခိုက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္း စာ ရွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ကာ ေၾကညာခ်က္တစ္ရပ္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ၎၌ “အၾကမ္းဖက္မႈကို မည္ သည့္ အစၥလာမ့္ေရးရာ အက်ဳိးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစၥလာမ့္အမည္နာမ ေခါင္းစဥ္တပ္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ခြင့္မရိွ။ အၾကမ္းဖက္သူသည္ မြတ္စလင္မျဖစ္ႏိုင္သလို မြတ္စလင္မွန္လွ်င္လည္း အၾကမ္းဖက္သမား မျဖစ္ႏိုင္။ မြတ္စလင္ဟူသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သာယာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ေအာင္ျမင္တိုးတက္ ေရးတို႔ကို ကိုယ္စားျပဳ ရုပ္လံုးေဖာ္ေပးသူသာလွ်င္ ျဖစ္ရပါမည္” ဟူ၍ ေဖာ္ျပခဲ့၏။

ဆရာႀကီးဂူလန္၏ ကမာၻ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အားထုတ္မႈမ်ားက ညီလာခံႀကီးမ်ား၊ စာတမ္းဖတ္ ပြဲမ်ားတြင္ ဂယက္ရိုက္ခတ္သြားသည္။ ၂၀၀၃ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၁မွ ၁၃ရက္အထိ ေအာ္စတင္ရိွ တကၠဆက္ တကၠသိုလ္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သူရဲေကာင္းမ်ား စာတမ္းဖတ္ပြဲကို က်င္းပသည္။ ေယရႈ၊ ဗုဒၶ၊ မဟတၱမဂႏၵီ၊ မာတင္လူသာကင္းဂ်ဴနီယာ၊ မာသာထရီဆာ အစရိွေသာ လူ႔သမိုင္း ႏွစ္၅၀၀၀အတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ ေဆာင္သူမ်ားစာရင္းကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ရာ ဆရာႀကီးဂူလန္အား ေခတ္ၿပိဳင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သူရဲေကာင္းတစ္ဦး အျဖစ္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ဆရာႀကီးဂူလန္သည္ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမ်ားစြာ၌ စာေရးသားသူျဖစ္ၿပီး မဂၢဇင္းအမ်ားအျပား၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ က႑ကို တာ၀န္ယူေပးရသည့္ ကေလာင္ရွင္ျဖစ္သည္။ The Fountain, Yeni Umit, Sizinti, Yagmurႏွင့္ တူရကီရိွ ထိပ္တန္းနာမ္ပိုင္း ဒႆနမဂၢဇင္းမ်ားအတြက္ ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားေပးသည္။

က်မ္းစာအုပ္၄၀ေက်ာ္ႏွင့္ ရာခ်ီေသာေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားခဲ့ၿပီး သူ၏ေဟာေျပာခ်က္ ဗီဒီယိုႏွင့္ audioမ်ား ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ရိွေနပါသည္။ လူမႈေရးရာႏွင့္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ သူ၏ေဟာေျပာခ်က္မ်ား က မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားသည္။ သူ႔စာအုပ္မ်ားစြာသည္ တူရကီတြင္ အေရာင္းရဆံုး စာရင္း၀င္ျဖစ္၍ Prophet Muhammad: Aspects of His Life (တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ေတာ္မွ ထူးျခားက႑မ်ား)၊ Questions and Answers about Faith (ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုင္ရာအေမးအေျဖမ်ား)၊ Pearls of Wisdom(ဉာဏ္ပညာ၏ပုလဲလံုးမ်ား)၊ Prophet Muhammad as Commander (သာသနာ့ ဦးေသွ်ာင္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္)၊ Essentials of Islamic Faith (အစၥလာမ့္ယံုၾကည္ခ်က္၏ အဓိကအခ်က္ မ်ား)၊ Towards the Lost Paradise (ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာသုခဘံုနန္းသို႔ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္း)၊ Key Concepts in the Parctice of Sufism (ဆူဖီလမ္းစဥ္မွ အဓိကက်င့္စဥ္ သေဘာတရားမ်ား) ကဲ့သို႔ေသာ အခ်ဳိ႕စာအုပ္မ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ျဖင့္ ရရိွႏိုင္သည္။ စာအုပ္မ်ားစြာကို ဂ်ာမန္၊ ရုရွား၊ အလ္ေဘးနီး ယား၊ ဂ်ပန္၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ စပိန္ဘာသာစကားတို႔ျဖင့္လည္း ျပန္ဆိုထားသည္။

ဆရာႀကီးဂူလန္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့ေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ ရံပံုေငြ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားသည္ တူရကီႏွင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတို႔တြင္ ေစတနာ့ဒါန အဖြဲ႕အစည္း၊ ေဖာင္ေဒးရွင္းႏွင့္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားစြာကို ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ပညာေတာ္သင္မ်ားစြာကို ေထာက္ပံ့ကူညီေပးလ်က္ ရိွေနေပသည္။

သူသည္ ထင္ရွားသည့္ လူထုေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္ေနေသာ္ျငား ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ လက္၀င္ လွ်ဳိျခင္းမွ ေရွာင္ရွားသည္။ ဂူလန္းအေပၚ ၾကည္ညိဳေလးစားသူမ်ားထဲတြင္ ထိပ္တန္းစာနယ္ဇင္းသမားမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ ရုပ္ျမင္သံၾကား တင္ဆက္သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ တူရကီႏွင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားရိွ အာဏာပိုင္ မ်ား ပါ၀င္ၾကသည္။

၎တို႔က သူ႔အား “ေျပာသည့္အတိုင္း လုပ္တတ္ေသာသူ တစ္မူထူးျခားသည့္ လူမႈျပဳျပင္ေရး သမားႏွင့္ အမွန္တရားကို ျပန္လည္ဆန္းသစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈ၀ါဒီ၊ ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္ ႀကီးမားသူ၊ ဘာသာေရးပညာရွင္၊ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ၊ စာျပဳစာဆို၊ ဒႆနရွင္၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ေ၀ဒနာမ်ားအတြက္ နစ္ျမဳပ္လံုးပမ္း အေျဖ ရွာေပးေနေသာ နာမ္ေရးရာ ေရွ႕ေဆာင္အျဖစ္ အမ်ားက ရႈျမင္ၾကသည္။

သူပ်ဳိးေထာင္ ႀကိဳးစားေပးခဲ့သည့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈအား “တစ္ပါးသူတို႔အေပၚ ေကာင္း ျမတ္မႈႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈျဖင့္ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ တုိက္တြန္းသည္။ ပင္ကိုယ္စြမ္းရည္ ျပည့္၀လာေစေရး အသိ ဉာဏ္၊ ႏွလံုးသား၊ စိတ္၀ိညာဥ္ သုံးရပ္စလံုး ျပန္လည္ရွင္သန္ေစေရးကို အဓိကထားလ်က္ ေအာင္ျမင္သည့္ ပညာေရးကို ေထာက္ပံ့ျခင္းျဖင့္ တျခားသူတို႔အတြက္ အက်ိဳးရွိသည့္ အမႈထမ္းမ်ား ျဖစ္လာရန္ ပ်ိဳးေထာင္ ေပးသည္။

ကေလာင္-ၾသရသ ေရခ်မ္း

Related Post

အရွင္ျမတ္၏ေမတၱာ (အပိုင္း-၁)

အရွင္ျမတ္၏ေမတၱာ (အပိုင္း-၁)

ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ စိတ္ႏွလံုးမ်ား၌ အာဃာတ၊ ရန္လိုမုန္းတီးစိတ္၊ အမုန္းပြား လိုစိတ္မ်ား ထိန္းမရေအာင္ လႊမ္းမိုးေနေသာ ဤျငီးေငြ႕ဖြယ္ရာ အမဂၤလာမ်ား ႏွင့္ ျပည့္ေနသည့္ ေခတ္တြင္ ေမတၱာကရုဏာ ႏွင့္…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *